Järvi-Pohjanmaan Yrityspalvelu

Uutiset

Koronakevään synnyttämä hanke hakee kasvua digitalisaation kautta


03.09.

 

Kesäkuun lopussa käynnistynyt Etelä-Pohjanmaan liiton rahoittama hanke on syntynyt tarpeeseen tukea Järviseudun alueen yrittäjiä koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen keskellä. Hankkeen projektipäällikkönä toimii Anniina Heikkilä. Toimenpiteet jakautuvat tiedonsaannin edistämiseen, osaamisen parantamiseen, ja vertaistuen ja hyvien esimerkkien välittämiseen. Keskeisenä teemana hankkeessa on digitalisaatio, jonka nopea käyttöönotto on ollut toimintaedellytyksenä monissa yrityksissä kevään poikkeustilanteen syntyessä.

 

Heinäkuun aikana hankkeessa keskityttiin tiedottamiseen haettavissa olevista koronatuista, sekä tarvekartoitukseen. Erityisesti kustannustuen puitteissa oltiin suoraan yhteydessä yli viiteenkymmeneen yritykseen, sekä varmistettiin, että kaikki ne yritykset, jotka voisivat olla tuen piirissä, selvittävät mahdollisuuttaan tukeen.

 

Digimarkkinointi ja verkkokauppa nähdään mahdollisuutena kasvuun poikkeustilanteessakin

 

Yhdeksi viestintäkeinoksi valikoitui yritysvideoiden tekeminen, joilla jaetaan hyviä toimintamalleja ja esimerkkejä JPYP:n toiminta-alueelta. Erityisesti digimarkkinoinnin ja verkkokaupan mahdollisuuksia on nostettu esille, sillä niiden tärkeys korostuu entisestään poikkeustilanteessa ja suurten kasvukeskusten ulkopuolella. Videot ovat nähtävillä JPYP:n Youtube- kanavalla. Alla esittelyssä Paapo Oy:n yritysvideo.

 

 

Tukemaan Järviseudun yritysten digiloikkaa on lanseerattu ”Digillä Huipulle”- koulutussarja, jossa mukanaolevat liki 30 yritystä osallistuvat kahden kuukauden ajan työpajamaisiin koulutuksiin, sekä työstävät digimarkkinointiaan itsenäisesti ja verkkoalustaa käyttäen. Koulutukset videotaltioidaan, jolloin myös useammilla yrityksillä on mahdollisuus tulla mukaan sparrauksiin.

 

Tavoitteena konkreettinen liiketoiminnan kasvu pitemmällä aikavälillä

 

Koulutussarja on kehitetty siten, että se sekä tukee yrittäjän osaamista digimarkkinoinnin eri osa-alueilla, että rohkaisee erilaisen markkinoinnin toteuttamiseen, sekä oman brändikuvan kehittämiseen verkossa. Koulutus ei ole kertaluontoinen, vaan digimarkkinoinnin osaamista tullaan vahvistamaan pitkäjänteisesti koulutusten jälkeenkin henkilökohtaisen sparraamisen muodossa. Verkkokaupan perustamiseen ja kehittämiseen järjestetään erikseen koulutus, joka vastaa verkkokaupan nopean kasvun tuomaan mahdollisuuteen.

 

Digimarkkinoinnin ja verkkokaupan osaamisen lisäksi syksyllä tullaan kehittämään yritysten osaamista etätyön, etämyynnin ja pilvipalveluiden osalta, jotta yrityksillä olisi mahdollisuudet toimia tehokkaasti ja kehittää liiketoimintaansa myös poikkeustilanteen vaatimissa olosuhteissa. Hanke tulee kehittymään syksyn edetessä vastaamaan yritysten tarpeita ja muuttuvaa toimintaympäristöä.

 

Mikäli sinulla on kysyttävää tai ehdotuksia projektiin liittyen, voit olla yhteydessä projektipäällikkö Anniina Heikkilään: 040 670 4619, sähköposti anniina.heikkila@jpyp.fi. 


Takaisin uutisiin

Mainostoimisto Semio | Tampere ja SeinäjokiWebio julkaisujärjestelmä, verkkosivujen ylläpito